TÁJÉKOZTATÓ JÁRÁSI ÜGYSEGÉD ÜGYFÉLFOGADÁSI RENDJÉRŐL
TÁJÉKOZTATÁS AZ ÜGYSEGÉDI SZOLGÁLAT MŰKÖDÉSÉRŐL
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Győri Járási Hivatala által az ügysegédi rendszer keretében kihelyezett ügyfélfogadás a veszélyhelyzet megszűnését követően újra megkezdődik.
Koroncón 2020. július 21-től kéthetente, naptári páros hét keddjén
9.30 órától 11.00 óráig
érhető el az ügysegéd a Polgármesteri Hivatalban (Koroncó, Rákóczi u. 48.).
Általánosságban a települési ügysegéd az ügyfelek lakóhelyéhez közeli ügyfélfogadás során segít elsősorban a járási hivatal (beleértve a kormányablakot) és a megyei kormányhivatal hatáskörébe tartozó, másodsorban egyéb államigazgatási hatósági ügyek elektronikus vagy papír alapú intézésében: közreműködik a hatósági eljárás megindításában, eljárási cselekmények lebonyolításában, széleskörű tájékoztatást nyújt és formanyomtatványokat biztosít, valamint gondoskodik azok továbbításáról a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező szervhez.
Az ügysegédi által leggyakrabban – nem kizárólagosan – intézett ügyek köre:
- szociális ügyekben: egészségügyi szolgáltatásra való jogosultság, ápolási díj, aktív korúak ellátása, időskorúak járadéka, közgyógyellátás
- gyámhatósági ügyekben: jelzés a gyermekvédelembe vételére (gyermekjóléti szolgáltatások), szülői ház elhagyása, otthonteremtési támogatás, gondnok és gyám számadásához szükséges nyomtatvány átvétele
- családtámogatási ügyekben: anyasági támogatás, családi pótlék (nevelési ellátás, iskoláztatási támogatás), gyermekgondozási segély, gyermeknevelési támogatás, nagycsaládosok gázár-kedvezménye, fogyatékossági támogatás
- TAJ kártya igénylés
- szabálysértési feljelentés felvétele
- közoktatási hatósági ügyekben pl. iskolalátogatási igazolások, egyéb nyomtatványok átvétele
- hadigondozotti ellátások iránti kérelmek felvétele
- társadalombiztosítási nyugellátás (pl. öregségi, nyugdíj, hozzátartozói nyugellátás) iránti kérelem felvétele
- ügyfélkapu létesítése
- általános ügyviteli tájékoztatás
- jogorvoslati lehetőségekről való tájékoztatás
- helyszíni szemlék, környezettanulmányok lebonyolítása
- hiánypótlási felhívásra benyújtandó dokumentumok átvétele és továbbítása
- közérdekű kérelmek, panaszok felvétele
- hatósági eljárás lefolytatásához szükséges nyilatkozatok felvétele
- információ szolgáltatás az elérhető nyilvántartásokból
- ellátások felülvizsgálatáról történő tájékoztatás
- kapcsolattartás a hatósági ügy intézőjével, egyeztetésben közreműködés.